Inschrijvingsprocedure nieuwbouwproject onafhankelijk?

Goedemiddag,

Al enige tijd zijn mijn partner en ik oriënterend op de woningmarkt. Onze voorkeur gaat uit naar een aantal nieuwbouwprojecten.

Bij veel projecten wordt de verkoop gerealiseerd door middel van een inschrijvingsprocedure. Er wordt aangegeven dat deze procedure onafhankelijk is, terwijl naar de achtergrond op het gebied van werk, opleiding, salaris en er een ingevuld meerwerkformulier wordt gevraagd.

Dit vormt geen probleem, maar laat mij wel twijfelen aan de onafhankelijkheid van deze procedure. Is dat volgens jullie terecht? Met andere woorden; denken jullie dat de loting wordt beïnvloed door de genoemde aspecten?

Dank voor de gegeven antwoorden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb me ook een paar keer voor een nieuwbouwproject ingeschreven en heb me goed laten informeren. Als er meer inschrijvingen zijn dan woningen, maakt het in feite niet uit wat je op het formulier invult, ze gaan dan eerst loten en dat gaat officieel met een notaris en alles. Als er minder inschrijvingen zijn, dan wordt er geselecteerd op basis van de ingevulde informatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100