Welke (eetbare) plant doet het binnen goed, op een plek met weinig licht?

Ik wil in de keuken een plant(je) ophangen; liefst iets eetbaars.

Hier is maar beperkt licht (klein raam, op het noorden).

Wat zou het daar goed doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
1K
Rieneke1
7 jaar geleden
Klein raam, en dan ook nog op het noorden? Gaat 'm niet worden vrees ik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat was niet wat ik wilde horen ;-) Ik had al wat op internet gezocht en weinig gevonden.
Rieneke1
7 jaar geleden
Tsja, licht is levensbehoefte nr 1 voor planten. Volle schaduw in een tuin wordt al moeilijk, maar dan ook nog achter een klein raampje....spaar je de teleurstelling.

Antwoorden (1)

Peterselie en munt doen het prima met weinig licht.

Neem kwalitatief goede plantjes van het tuincentrum, die langzaam zijn opgekweekt tot sterke planten. Of koop om de twee maanden bij de supermarkt een nieuw potje van een te snel voorgetrokken soort. Thuis direct overzetten in een groter potje met verse potgrond.
Inekez1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor je reactie. Over munt kwam ik wat tegenstrijdige dingen tegen op internet; heb je er zelf ervaring mee?