Lijmresten oud tapijt verwijderen van een betonvloer. Met lijmoplosser onbegonnen werk. Hoe doet een professional dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
2.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Coca cola erover gieten, even laten inwerken en de lijm verwijderen met een plamuurmes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klazien uut Zalk?
Cola werkt niet voor tapijtlijm voor beton, alleen voor tapijtlijm voor trap....
Inekez1
7 jaar geleden
Wat moet er daarna op de vloer?
Laminaat > lijmresten gewoon laten zitten, eventueel 1 keer een beetje gladschuren, en dan een zachte ondervloer erop die de oneffenheden opvangt.
Houten vloer > lijmresten laten zitten, zachte ondervloer erop.
Vinyl of pvc-vloer > egalisatie-gietvloer eroverheen (± 2 mm), dan ben je alle oneffenheden kwijt.
Plavuizen > lijmresten laten zitten, gewoon overheen tegelen.

Het beste antwoord

Als het van die plekken zijn gewoon afsteken met een plamuurmes of machinaal huren bij bo-rent. Is het geheel bedekt met een laagje lijm, dan gewoon zo'n grote schuurmachine (ook bo-rent of gamma) huren met een paar banden.
Vraag is overigens al 5 jaar eerder eens gesteld: https://www.startpagina.nl/v/huis-tuin/vraag/205086/verwijder-lijm-betonnen-vloer-vloer
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat gaat het makkelijkst met een multitool. Vaak in de aanbieding