Hoe los ik dit op?

Enige tijd geleden heb ik heb 3 pakjes gehakt op elkaar gestapeld op de bovenste plank van mijn vriezer. Nu ze bevroren zijn blijken ze klem te zitten. Ik kan niet gaan wrikken want daar loopt ook een leiding. Normaal haal ik bij ontdooien van de vriezer alles eruit en leg dat in kranten gewikkeld in de koelkast. De gehele procedure van ontdooien en schoonmaken kost me dan een uur of 3. Maar als ik nu alles eruit ga halen zal het heel wat meer uren kosten om dat klemzittende gehakt tot een staat te laten ontdooien dat ik die pakjes weg kan trekken. Inmiddels zullen de bevroren spullen in de koelkast dan ook gaan ontdooien. Wat te doen?

13 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
zondag
13 jaar geleden
Is waar maar zoveel koekboxen heb ik niet. Mijn vriezer zit altijd stampvol; vier planken?laden.

Het beste antwoord

Na alle reacties gelezen te hebben denk ik dat je gehakt tegen de draad van je thermostaat is vastgevroren. Dan moet je absoluut niet fohnen omdat anders je thermostaat wel eens defect zou kunnen geraken. Gewoon alles inpakken zoals je al benoemde in krantenpapier en .. in de koelkast. Beter is nog om alles wat nog uit de vriezer kan elders (vrienden, buren of kennisse) onder te brengen in de diepvries. Vervolgens laat je je diepvries ontdooien tot je gehakt weer uitneembaar is. Al zou dit een dag duren, dan is het gehakt nog prima te consumeren. Maar je moet wel de kosten van een nieuwe thermostaat afwegen tegen de kosten van een paar pakjes gehakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De draad van de thermostaat die kun je rustig warmmaken met de fohn,daar gaat hij echt niet van kapot.
En meestal zit er nog een plastic omhulsel omheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@eef: Hierover kunnen wij van mening verschillen. Mijn diepvries is het niet.

Andere antwoorden (6)

misschien met een föhn erop blazen, zodat die gehakt ontdooit. dan hoef je niet de hele koelkast te ontdooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je was me net voor +1
Ik zou even de fohn erop zetten zodat je het gehakt kan losmaken.
Ontdooien kan trouwens veel sneller, ik zet altijd een paar schalen warm water in de vriezer, dan is het ijs zo weg, ook regelmatig ontdooien zorgt ervoor dat het snel kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een fohn hebt ,maak het dan een beetje warm.
Het kan nooit echt vast zitten hooguit een beetje blijven haken.
Probeer er voorzichtig eraan te trekken tijdens het warmmaken.
Maar ga de boel niet forceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bakjes met heet water in je vriezer plaatsen. Door de stoom versnel je het ontdooiingsproces. Als het hete water afgekoeld is weer nieuw heet water in de bakjes doen. Zodra de pakjes gehakt los te halen zijn, kun je ze uit de vriezer halen.

(De andere producten wel eerst uit de vriezer halen en in kranten doen!)

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even bij de buren vragen of die nog een beetje ruimte over hebben in de vriezer waarvan je tijdelijk gebruike mag maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak een plantenspuit (of iets wat hiervoor door kan gaan, een lege glassex-fles of iets dergelijks) en vul deze met héél heet water. Spuit op het bevroren gehakt en het zal langzaam loslaten. Een handdoekje gebruiken om het water af te nemen, en nadrogen met een schone doek.

Succes!!