Wat is het voor- of nadeel van een inloopdouche.

Is dit niet koud als je gaat afdrogen, een douchescherm houdt altijd de warmte nog even vast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Je moet idd de tegels wel even droogmaken met een trekker maar dat weegt niet op tegen de voordelen. Een douchescherm of gordijn moet je ook schoonmaken.
Als je een douchedrain hebt dan blijft de rest van je badkamer droog. En wat de warmte aangaat, die is prima want door het douchen verwarm je je hele badkamer.
Doucheschermen worden vaak vies in het 'glijgedeelte' van de schermen, of ze gaan kapot.
Ik hoef niet anders weer!

Toegevoegd na 46 seconden:
En je kunt je gewoon in het douchegedeelte afdrogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volledig antwoord. Bedankt

Andere antwoorden (3)

Zo'n scherm komt vol met spetters en kalkaanslag en dat moet je dan weer poetsen.
Dat zie ik wel eens bij mensen: altijd na het douchen een trekker of zo over dat scherm en dan nog, wat een ellende.
Alles wat je niet hebt, hoef je niet te poetsen.

Trouwens: Afdrogen doe je toch buiten de douche?

Je kan ook zeggen: een inloopdouche verwarmt meteen de rest van de ruimte, dus het warmteverschil voel je niet zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik droog me altijd af in de douche, en als ik klaar ben doe ik de deur open. Maar met dat gespetter van een inloopdouche wordt toch de rest ook nat buiten de douche? Plus voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is een inloopdouche aan een kant open en de vloer gelijk met de rest van de badkamer, maar dan iets aflopend.
En de meeste mensen hangen er tegen de spetters al snel een douchegordijn voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
momopoyolo, als je het muurtje ver genoeg doortrekt heb je echt geen douchegordijn nodig.
Voordeel is dat het er zo lekker warm is! en je badkamer ligt niet helemaal blank na het douchen. Nadeel is dat je die schermen moet schoonmaken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een inloop douche en ik wil nooit meer wat anders.
Voordeel water loopt zo na het putje en een scherm hoef ik niet meer te reinigen want ik heb een betegelde muur.
Koud is het niet want de warmte zit in je hele badkamer als je net als ik je muurtje niet tot aan het plafond laat zetten.
Een nadeel heb ik nog niet ondervonden.