Hoe kun je een fleecedeken minder statisch maken?

Ik heb zo'n heerlijke fleecedeken met mouwen gekregen vanmorgen! Maar hij is nu dus heel statisch.. what to do?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
20.2K

Het beste antwoord

Klein beetje wasverzachter bij het wassen gebruiken.

Maar die dingen zijn van synthetische materialen gemaakt en als je bank ook van synthetische stof is, ben ik bang dat je het niet kunt voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

henm een aantal uur in de vriezer leggen

Toegevoegd na 1 minuut:
of een antistatische doekje bij de was doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in een platic zak een nachtje in de vriezer leggen, schijnt te helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat statische komt ook omdat de lucht op dit moment zo droog is. Probeer het in huis vochtiger te krijgen door radiatorbakjes. Waarschijnlijk zul je als het buiten niet meer vriest veel minder last hebben, maar ja, dan heb je die deken ook niet meer zo hard nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een Anti-statisch spray te gebruiken. Dat is een zeer effectieve spray voor het anti statisch maken van natuurlijke en kunstvezel/microvezel stoffen (kortom: alle soorten textiel).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wassen en wasverzachter in het spoelwater doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies, het is meteen over na de wasbeurt en wasverzachter +1