Er zit kots in mijn matras, en dan vooral de geur. Hoe krijg ik dit eruit?

Ik heb niet veel tot mijn beschikking.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
58.1K

Antwoorden (8)

maak een sopje van biotex groen, en laat dit goed (enkele uren) intrekken in het matras.
maak dan schoon met water, en tot slot deppen met schoonmaakazijn.
dan goed laten drogen (badlaken er op en even een dansje doen er op, zodat het meeste vocht al weg is) en de lucht is verdwenen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Dit kun je als volgt bestrijden:
maak een sop met water en bleekmiddel (chloor), niet te zuinig en doordrenk de stof hiermee goed kletsnet. Daarna laten drogen.
De chloor zorgt ervoor dat de geur verdwijnt.

Als de bekleding kleurecht (en duur) is blijft de stof goed. zoniet krijg je een gebleekte kleur, dus eerst een stukje proberen.

Wat ook wel wil helpen is Dettol (verkrijgbaar bij drogist) in een sopje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook kleurechte stof kan niet tegen chloor.
Kleurecht voor stof, betekend dat de kleuren niet doorlopen in de was en dat de stof niet verkleurt onder invloed van licht, maar chloor zal zeker de kleur aantasten.
Niet dat dat erg is in dit geval.
Geur en vlek verwijderen van overgeefsel: vlek inwrijven met schoonmaakazijn. De vlek verdwijnt en normaal ook de geur.
Is de geur nog niet helemaal weg, strooi dan wat soda op de matras. Wrijf het er goed in en laat het ongeveer een uurtje intrekken. Zuig vervolgens met je stofzuiger de soda (en de geur) weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met gloor denk ik.
off gaa naar de stomerij. of koop een nieuw matras.

veel geluk!.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Gloor bestaat niet. Chloor zal je bedoelen.
Eerst een sopje maken van een milde zeep. Zoals groene zeep of biotex groen. Daarna goed laten drogen. Als het droog is gemalen koffie op de plek strooien. Een goede laag. Geen koffieprut!!! Droge gemalen koffie zo uit het pak dus. Dit neutraliseert de vieze lucht en trekt het uit het matras. Laat dit een paar uurtjes liggen en zuig het dan op met de stofzuiger. Dit kun je een paar keer herhalen maar 1 keer is meestal genoeg.

Toegevoegd na 58 minuten:
Met het sopje maak je het matras schoon, ik dacht zet het er toch maar even bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het met Dasty ontvetter van Wibra proberen. Kost, meen ik, 1,99 en je moet de gele flacon hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gooi er pure soda op en strijk dit over het matras met je hand in na een half uur de stofzuiger er op en weg is de stand en tevens het vocht wat in je matras zit.

Proberen het werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou is bij http://www.ecodor.nl/ op de site kijken. Ik zelf heb ecopet gebruikt voor een bank met kattenpis en het werkt perfect! De lucht is echt weg en word niet verdoezeld door parfum.