Hoe maak ik een drempel in mijn badkamer om te zorgen dat niet de hele badkamer onder het water komt te staan met douchen?

Na het douchen staat de badkamer onder water, omdat er geen verhoging is tussen de hoek waar de kraan hangt en de rest van de badkamer. We willen graag een drempel maken, maar we weten niet van welk materiaal, waar we dit kunnen kopen en hoe we dit kunnen bevestigen. We dachten aan een kunststof balkje, vastkitten? Maar de vloer is niet helemaal recht. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
54.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook ooit gehad, wij konden wel kunststof balkje gebruiken maar kregen er spijt van want als er per ongeluk toch water overheen kwam zat dat balkje in de weg en dat is ook lastig met de vloer schrobben. Helaas kregen we hem er niet makkelijk meer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je geen glazen douchewand plaatsen? Het kost wat, maar dan heb je ook wat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die balkjes zijn *&^$%@$%^
je stoot de hele tijd je tenen, moeilijk schoon te maken etc. Wij hebben de hele vloer behalve die hoek opgehoogd met cement en tegels 1 of 2cm is genoeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt mooi stippel, maar het is een studentenhuis waar we snel en goedkoop een oplossing voor zoeken;)

Antwoorden (8)

je kan bij een bouwmarkt ook waterbestendig hout kopen,,bv welke ook op buitenterassen worden gelegd, als je er een plank van op maat laat zagen en deze als drempel neerlegt is het probleem verholpen, gebruik wel sanitairkit voor volledige afkitting...
als de vloer niet gelijk is kan je het eerst gelijk maken met dunne vloerplaatjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde probleem in de douche.
We hebben er over gedacht om in plaats van een drempeltje een (langwerpig) rooster in de vloer te bouwen, waar een afvoerbuis onderlangs het water afvoert naar de riolering.
Dat plan is nooit doorgegaan omdat wij geen idee hebben hoe de riolering onder het huis doorloopt en we geen zin hadden om zomaar in het wilde weg te beginnen met breken.
Maar als jij wel tekeningen hebt van hoe de riolering loopt is dit misschien een idee om het op te lossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon op de ouderwetse manier een douchegordijn op zo'n stang die je tussen twee muren klemt,past altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mooiste is een stenen (granieten) drempel, die zijn in meerder kleuren en diktes te koop.
Het hoogteverschil in de vloer mag dan niet te hoog zijn.
Normaal zet je die vast voor het tegelen, maar het kan ook prima met kit.
Met sanitair-kit zal het vast genoeg zitten en dat heb je toch nodig om de randen af te kitten. Ook is ie er dan redelijk makkelijk weer uit te snijden.
Een paar millimeter hoogteverschil is op te vangen met kit, voor de zekerheid kan je er wat stelblokjes onder leggen. (stripjes kunststof/plastic)

Als je een kunststof drempel maakt, zou je er een een soort van schuine "springschans" van kunnen maken.
Het water wordt dan vanaf de ene kant tegengehouden, vanaf de andere kant kan je met een vloertrekker het water er wel overheen duwen/trekken.
Leg eerst een lijn kit, leg daar voorzichtig een platte strook kunststof op, laat het even drogen. Kit het netjes af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de bouwmarkten (gamma, praxis, karwei) naar een dorpel vragen. Dit is een stenen tussenstuk. Dit wordt vaak gebruikt in badkamers. Deze kun je vast maken met cement.

Je kunt een foto maken van de situatie en advies vragen bij een bouwmarkt. De betere willen je altijd graag helpen is mijn ervaring.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn RVS strippen te koop in een D profiel,maak de strip op lengte en zaag hem in verstek voorzie de onderkant van sanitairkit en licht aandrukken,laat 1 dag drogen voor water gebruik!
Slechts 10 minuten serieus meten zagen en lijmen,neem vooraf de vloer goed af met ammoniak of thinner!
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al gedacht aan het plaatsen van een douchebak? Randen afkitten en afvoer op bestaande afvoer aansluiten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kennis van mij had dit geplaatst.
https://www.drempelhulpkopen.nl/rubberen-waterkering-drempels-zwart
hij was hier zeer over te spreken