Kan ik een week in een leeg huis zonder vloer wonen?

Mijn nieuwe huurwoning (nieuwbouw) wordt binnenkort opgeleverd echter de man die de houten vloer komt leggen kan pas anderhalve week later. Kan ik gedurende die wachttijd van anderhalve week wel alvast in de woning slapen (overdag ben ik weg ivm werk)? En waar moet ik op letten zodat de vloer daarna nog goed gelegd kan worden? Ik wil namelijk niet iets verpesten of beschadigen en dat de vloer daarna gewoon nog goed gelegd kan worden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
5.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan er gewoon een bed neerzetten...!
paulus811
7 jaar geleden
Ik zou wel alvast de vloer in huis bewaren zodat deze kan wennen aan de luchtvochtigheid in huis.

Het beste antwoord

Gezellig is anders natuurlijk, maar het kan uiteraard wel. Gewoon slippers ofzo bij je bed zetten - blote voeten op een betonvloer raad ik niet aan - en voor de vloer gelegd wordt nog een keer stofzuigen. En als je er vroeg uit moet 's ochtends misschien even rekening houden met het feit dat zo'n lege woning vreselijk doorklinkt en - zéker op de trap en/of als je benedenburen hebt - pantoffels of slippers gebruiken in huis in plaats van schoenen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
goeie tips! +

Andere antwoorden (1)

Kartonnen dozen en oude vloerkleden op de betonvloer doen wonderen! Veel warmer dan een betonvloer. Wij hebben dat ooit 4 maanden gedaan in een overbruggingswoning. Karton isoleert heel goed, veel beter dan alleen een kleedje. In mijn werkkamer heb ik 's winters nog steeds altijd een platgevouwen kartonnen doos onder het vloerkleedje bij het bureau.

Voor het leggen van de houten vloer moet de betonvloer vlak zijn. Dus spullen eruit, vegen en stofzuigen is voldoende. Er hoeft in principe niets gelijmd te worden.
Inekez1