Is dit asbest?

Ik ben zojuist wat plafond platen aan het demonteren en bij het afbreken moest ik eigenlijk aan aanbest denken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
8.1K
Amadea
7 jaar geleden
Zolang het onzichtbaar is kunnen wij hier geen antwoord op geven. Lukt het niet de foto te uploaden, gebruik dan een afbeeldingensite als tussenstation. Zet daarna de link (beginnend met http:// en eindigend op .jpg ) als toevoeging op de vraag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt Amadea, de foto is inmiddels geupload.
ronron1212
7 jaar geleden
dat is geen asbest
paulus811
7 jaar geleden
Nee, dit is grijs geverfde plafondplaat,
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dit is een houtwol cement plaat werd veel in de 60 jaren gebruikt op daken niet gevaarlijk behalve dat het stof nesten zijn
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoord.. moet morgen een gat zagen in een plaat en wist niet of het verstandig en veilig is

Antwoorden (2)

Nee, dit is houtwolcementplaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op zich niet gevaarlijk, je kunt het gewoon wegbreken. Wel kan er bij verwerken fijn stof ontstaan van het cement en dat is (net als ieder ander fijn stof) niet goed om in te ademen.
Inekez1
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
klopt
+
Nee, houtvezelplaat. Overigens niet verbranden in de kachel, daar kunnen giftige gassen bij vrijkomen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
houtvezelplaat is echt iets anders.