Hoe krijg ik het snelste een baklucht uit mijn huis?

Gisteren heerlijk pannekoeken gegeten maar het stinkt nu nog heel erg, afzuiger hele nacht aangehad, pui open al de hele ochtend maar word een beetje onpasselijk van de uien- en baklucht. Wie weet een manier om dit snel weg te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.3K

Het beste antwoord

Goed tegen geurtjes in huis na een avondje gourmetten o.i.d. (ook goed tegen een rokerige avond): zet voor het slapen gaan een bakje met brandspiritus neer en de volgende ochtend is de vette baklucht verdwenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ook goed werkt is het volgende:

Een bodempje water met koffie koken, en de bak of frituurlucht is weg je hele huis reukt naar de koffie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook weer een bruikbare tip +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit geweten, ga het proberen, dank! +1

Andere antwoorden (6)

pannetje water met azijn zachtjes laten koken.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dueren en ramen hermetisch sluiten en vervolgens afwachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet je dan buiten afwachten of mag dat ook binnen?
Kaarsen en wierook aansteken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bak voortaan pannenkoeken buitenshuis, dat is verstandiger... Als er geen baklucht IN het huis komt, dan hoef die er ook niet UIT...

Floridawater is een goede optie... bij elke chinese winkel te koop...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi, idd Cantare!!!
Koffie, gewoon een bakje koffie op het aanrecht, neutraliseerd veel geurtjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nooit geweten +`1
Ventileren, en ik zet vaak mijn dubbele airwick aan op de volle stand.

Wat misschien ook kan helpen om de afzuigkap eens helemaal schoon te maken van binnen met cilitbang of het filter te vervangen zodat deze optimaal kan functioneren.