Kan allesreiniger ook gebruikt worden om af te wassen?

Ik kan mij voorstellen dat bijvoorbeeld wc-eend niet gebruikt kan worden omdat het wat te dik en te krachtig is, maar allesreiniger lijkt me even sterk en even vloeibaar als afwasmiddel.

12 jaar geleden
25.5K

Het beste antwoord

Ik heb dit ook wel eens gedaan en kreeg maar moeilijk het geparfumeerde luchtje (en smaakje) van mijn vaat. Bovendien blijft er soms met allesreiniger een filmlaagje achter op je spulleke, de vaat gaat er wel enorm van glanzen, dat dan weer wel ;) Maar het lijkt ook vettig.

Je kunt beter, als je een keer geen afwasmiddel in huis hebt, de boel goed afspoelen met heet water en als je dat in huis hebt eventueel wat citroen(sap) gebruiken.
Of je spoelt de boel een beetje af zodat het niet aan gaat koeken en je laat het lekker staan tot de volgende dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
citroensap, goed idee. scheutje azijn bij het warme water zou ook kunnen werken dan, denk ik zo

Andere antwoorden (6)

Als de nood aan de man is kan dit zeker.
Maar enorm goed afspoelen met heet water.
Maar als je afwasmiddel kunt gebruiken is dat natuurlijk veel beter.
Het zou kunnen zijn dat je afwas gaat ruiken naar deze reinigers.
12 jaar geleden
Ach jawel.

Het is rotzooi natuurlijk, maar dat is afwasmiddel ook.

Dus heel sterk verdunnen en goed naspoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hangt er vanaf wat voor middelen je gebruikt ;)
Met shampoo gaat het ook heel goed. Dat zou ik nog eerder gebruiken dan wc-eend of zo. Daar kunnen vervelende chemicalien in zitten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat shampoo geen meerwaarde heeft voor je vaat. Of heb je dit wel eens geprobeerd en werkt dat beter dan gewoon heet water?
Just curious ;)
teusvh
12 jaar geleden
Met slechts heet water ziet het er wel schoon uit, maar je moet lang spoelen en boenen voor het echt helemaal ontvet is. Shampoo ontvet wel goed.
En ja, ik heb in de vakantie eens de vaat gedaan, waarbij het opviel dat het teiltje wel heel erg schuimde. Bleek ik de verkeerde fles gebruikt te hebben. Mooi schoon geworden, zeker.
Ik zou het niet doen,in allesreiniger zitten andere stoffen dan in afwasmiddel. Daarin tegen kun je afwasmiddel wel gebruiken als allesreiniger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou als de nood aan de man is wel kunnen. Maar in afwasmiddel zit een krachtige ontvetter. Dit ontbreekt in een allesreiniger. Vandaar dat je afwas daarna enigszins vettig zal aanvoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat in allesreiniger chemische dingen kunnen zitten die schadelijk kunnen zijn als je daar (veel) van binnen krijgt. Ik zou het dus niet doen, gewoon goed afspoelen en snel om afwasiddel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tonijn
12 jaar geleden
Ben heel benieuwd naar welke chemische stoffen dat zijn. Op zichzelf is afwasmiddel ook niet gezond. Daar zitten toch ook chemische stoffen in die je niet moet binnenkrijgen?