Hoe is de druk van een hydrofoor te regelen?

Ik wil de waterdruk meer constant hebben, er zitten twee instelschroeven op het app. wat houden die in en hoe regel ik de druk, moet dit als het app is ingeschakeld en onder spanning staat? en hoe lees ik de twee drukken af, er zit maar een metertje op en die staan op 3 bar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

dat ligt aan het merk en type drukschakelaar bij de meeste stel je de bovendruk in door de stelschroef gewoon te draaien,en de onderdruk als deze apart instelbaar is door de stelschroef in te drukken en dan in positie te draaien. bij verschillende types is er echter een deferentiedruk die vast is ingesteld door de fabrikant en dan kun je de alleen de bovendruk instellen waarna het verschil constant blijft tussen inschakelmoment en uitschakelmoment. Een beter alternatief is een flowsensor in de leiding te monteren die de pomp ingeschakeld houd op het moment dat er afname is. Als je de kraan dichtdraait zorgt de drukschakelaar ervoor dat de pomp uitgeschakeld word, zodra je de kraan opent zakt de druk en word de pomp ingeschakeld en blijft lopen zolang er water door de leiding stroomt. Het is een erg eenvoudig systeem,de druk blijft constant en de hydrofoor heeft minder te leiden van het uin en uitschakelen,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100