Wanneer hij zich veilig voelt, nu en in de nabije toekomst.
Veiligheid is dan een breed begrip, financieel veilig, voldoende te eten en zonder externe bedreiging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Op het moment dat hij dat zelf besluit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je liefde kunt geven en ontvangen..
Dan ben je gelukkig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is voor iedereen anders. De een kan gelukkig zijn als hij straks in de zomervakantie met zijn gezin op de camping zit een ander is gelukkig als hij in diezelfde vakantie kan wandelen in Peru, om maar wat te noemen.
Ieder heeft zijn eigen idee van tevreden en gelukkig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.als hij gezond is
2.als hij zich lekker in zijn vel voelt
3.als hij geen financiele zorgen heeft
4.als hij leuk werk heb
5.een leuke partner met huisje boompje en beestje

etc etc

Toegevoegd na 1 uur:
hij/zij had ik moeten schrijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pluske:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik ben bijvoorbeeld helemaal tevreden en gelukkig met het feit dat ik niet meer iedere morgen veel te vroeg mijn bed uit hoeft.

Of als er weer een mozaiekwerk gelukt is.

Of als ik een dag met mijn kleinkind doorbreng.

Enfin, nog meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer hij blij is met wat hij heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer hij zich rijk voelt met wat hij heeft. En zich niet druk maakt om wat hij niet heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je bemind voelt, en je tevreden bent met je leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij/zij innerlijke rust gevonden heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk is tevreden zijn met je leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iemand rust heeft en als iemand tevreden is met wat tie heeft en als ze liefde krijgen van hun dierbare dat maakt mij in ieder geval wel geukkig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk is ongrijpbaar en onbegrijpbaar.
Je kan het niet afdwingen, niet bestellen, hooguit verwachten.
Jonge mensen die alles hebben, kunnen doodongelukkig zijn, dodelijk zieke mensen kunnen soms wel heel gelukkig zijn.
Wisten we het maar hoe het werkte , wel heeft het voor een groot deel met je karakter te maken, je instelling, hoe je staat in het leven.
En wanneer is een mens tevreden?
Moet je dan eerst alles hebben wat je wenst?
Of moet je met een beetje al tevreden zijn.
Mensen die alles hebben zijn ook vaak niet tevreden.
Moet je misschien geloven in God, om gelukkig en tevreden te zijn en alles maar aan hem over laten?
Veel mensen zijn dat namelijk wel, die in God geloven.
Moet je geloven in een volgend leven of juist een eeuwig leven?
Of is tevreden en gelukkig zijn het accepteren van wat je wel hebt en niet wat je niet hebt.
Ik ben vaak gelukkig, had ik vroeger nooit, heeft het dan dus ook te maken met ouder worden en niet meer alles zo nodig hoeven te doen?
Spiritualiteit geeft mij vaak geluk, intens geluk.
Misschien is het een beetje van alles bij elkaar.
Wat ouder worden, tevreden zijn met wat je bent, geloof in God en een volgend leven en vooral berusting in je eigen situatie.
Geluk is er soms zo maar ineens.
Geluk is er ook zomaar nooit.
Geluk is misschien zomaar massel hebben in het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
In de basis nooit want mensen houden wensen (stimulans om actief te blijven streven naar het doel. Zo dit wegvallen doordat je ineens alles zult kunnen doen dan valt voor vele de drang om actief te blijven weg, hetgeen ten koste zal gaan van je geluksgevoel.
De geboorte van een nieuw gezinslid gaat gepaard met veel geluk, als bijproduct komen daar ook weer de nodige zorgen bij.
Een juiste balans in het leven tussen inspanning en beloning tussen zorgen en verdriet (sterfgeval) en geluk (geboorte)zal uiteindelijk resulteren in een gelukkig leven.
Een open en gezonde instelling een positive houding t.a.v. ongeluk en tegenslag, kunnen de negatieve factoren aanmerkelijk nivileren.Toch hebben we voor geluk ook pech nodig, als is het alleen maar om e.e.a. aan elkaar te kunnen staven.
Een mij bekend gezegde leert me, al je de winter niet kent, kent kun je van de zomer minder genieten. Dat is niet hetzelfde dat je pas van mooi weer kunt genieten als je in een land woont waar het altijd winter is.
Door ellende heen kun je (mits je de juiste instelling daarvoor hebt)de mooie dingen ook zien en waarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen af en toe. Een voortdurende staat van geluk bestaat niet; dat vlakt altijd af. Een geluksgevoel gaat gepaard met de afscheiding van chemische stoffen in de hersenen en dat mindert vanzelf; tot zover de technische uitwijding. Hoe je gelukkig kunt worden? Genoegen nemen met wat in je bereik is en met wat je hebt. Maar gezien het laatste, is het niet iedereen gegeven om gelukkig te zijn, want sommigen hebben gewoon te weinig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig is een mens als het lukt wat hij wil en tevreden is een mens als hij voldoende heeft aan ( of van) wat hij al heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij geen bezitsdrang en geen gehechtheid meer voelt.
Zo'n beetje als die cowboy zei:'My home is were my boots are.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je pas echt gelukkig kan zijn als je gezond bent, zelf ben ik al mijn hele leven ziek, daarom denk dat.........