heb ik een vergunning nodig voor een veranda?

Goedenavond,
Ik kom er niet uit, en aangezien ik vooral werk op momenten dat het gemeentehuis open is voor dergelijke vragen, probeer ik het even hier.
Op online formulieren lukt het ook niet.

In mijn tuin staat tegen de garage een pergola (4x4meter). Hier zou ik graag een veranda van maken, dus er een dak op maken.
Heb ik hiervoor een vergunning nodig?

De pergola grenst aan mijn eigen garage en aan het erf van de buren (helemaal op mijn grond)
Ik woon in de gemeente Ede.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Antoni
7 jaar geleden
Je kan bellen naar 140318 met je vraag: dan hoef je niet langs te gaan.
Antoni
7 jaar geleden
Je kan ook je vraag stellen via het digitale contactformulier: https://www.e-inwoner.nl/prod/fr/ede/EDE_contactformulier/new.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel!

Antwoorden (1)

Nee, voor een veranda of terrasoverkapping heb je geen vergunning nodig. In sommige gemeenten heb je nog wel een meldingsplicht. Ik weet niet of Ede daar ook onder valt.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat is nu juist de vraag, is dat in Ede wel of niet zo...
Daar kom ik niet uit Dank voor je antwoord tot zo ver ;-)