Wat voor een insect is dit?

Vandaag zag ik dit insect in onze tuin vliegen, eten uit de bloemen. Totaal niet schuw, veel foto's genomen. Maar ik heb het nooit eerder gezien!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
Amadea
7 jaar geleden
'k Ben benieuwd. Laat je ons de foto of een link naar de afbeeldingsite waar die foto op staat zien?
Erna55
7 jaar geleden
Heb je ook een foto waarop de vleugels scherp zijn ?
Amadea
7 jaar geleden
Die gaan zó snel heen en weer, dat je ze alleen met zeer korte sluitertijd te zien kunt krijgen!

Het beste antwoord

Amadea
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Ik had "kolibrie" willen antwoorden, maar ja, dat is geen insect!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goed gevonden ! +
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankje! Ik noemde het voor de grap al een kruising tussen een grote mot en een kolibrie, want die vleugels zijn ongelooflijk snel!
Amadea
7 jaar geleden
In het Engels heet hij dan ook Hummingbird Moth. https://www.youtube.com/watch?v=EYLtpqkMSvU