De stroom van 1 groep is uitgevallen maar de stop is in orde. Hoe kan dat?

We hebben de stop al vervangen, maar dat helpt niet. De andere groepen doen het gewoon.
De apparaten op de defecte groep zitten verdeeld over meerdere vaste stopcontacten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je zeker dat de nieuwe stop goed is?
Neem anders een stop van een groep waarvan je dus zeker weet dat ie goed is.

Antwoorden (2)

Kijk eens of er een aardlekschakelaar zit en zet deze even om:

http://www.klusidee.nl/Forum/about29711.html

is de schakelaar linksonder, links van de 3 stoppen en onder bij de 4 syoppen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de aardlekschakelaar uit staat is er überhaupt geen stroom in het huis.
Cryofiel
11 jaar geleden
Tenzij je een aardlekschakelaar per groep hebt, of per groep van groepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aardlek hebben we al gecontroleerd en we hebben er inderdaad maar 1, dus dan zou in principe de rest er ook uit moeten liggen
Als u een universeel meter heeft zou best toch eens meten voor en na de zekering.
Hiet gaat het waarschijnlijk om een afgebrande draad in de stoppen kast of verder in de kring.
De kast openmaken en zien of daar iets verdachts zichtbaar is, iets met brandwonden, als er een verbruiker aanstaat kan u ook eens de stop bewegen en zou het kunnen dat u het hoort knetteren en zal u het vlug zien.
Opgelet want alles staat onder stroom en er is brandgevaar ! ! !

PS: de kans is klein dat de lekstroomschakelaar eruit gegaan is want die dient meestal voor meerdere groepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is niks bijzonders te zien of the ruiken in de kast.
Voor de zekering kan ik volgens mij niet meten, maar ik zal kijken of we er na de zekering wel bijkunnen.
Hebben zelf aan kabelbreuk gedacht, maar helaas is de stroom in de oude huis heel onlogisch aangelegd zodat we geen idee hebben waar de kabels lopen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
en nogmaals!!!:
Opgelet want alles staat onder stroom en er is brandgevaar ! ! !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze kring gaar blijkbaar naar één gedeelte van de woning.
Ik zou dan beginnen bij een aansluiting dichtst bij de stoppenkast.
ergen een verbindingsdoos boven een schakelaar of het eerste stopkontact. Zo verder naar het volgende punt.
Natuurlijk eerst zeker zijn dat de zekering(en) van die kring ok zijn.
Antoni
11 jaar geleden
Het risico op elektrocutie lijkt mij groter dan het brandgevaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is inderdaad gevaarlijk zoals ik reeds vermeld heb.
U moet wel weten waarmee u bezig bent en geen risico lopen.
Als u een leek bent op dit gebied kan u er beter niet aan beginnen en er een vakman bijhalen.
Antoni
11 jaar geleden
Ik zag het woord "elektrocutie" in uw antwoord niet staan, maar indirect staat er wel een waarschuwing.