wie weet de naam van deze plant?

T is een witte schermbloem met kantachtig blad

Toegevoegd na 14 uur:
Gevonden!
Het is de selinum wallichianum
Bedankt voor de hulp

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
fremar
7 jaar geleden
heb je geen betere foto van de bloem

Antwoorden (2)

Denk dat dit een engelwortel is.
http://annetanne.be/kruidenklets/uit-de-kruidenmand/kruiden-a-j/angelica-engelwortel/

Toegevoegd na 2 minuten:
Engelwortel.
Angelica archangelica syn. Angelica officinalis
Engelwortel is een fraaie schermbloemige plant die tot 2m hoog kan worden. Zij heeft grote gepunte bladeren met een gezaagde rand. Grote hoeveelheden kleine witte bloemen vormen bolvormige schermen. Ze bloeien in juli, gevolgd door langwerpig zaad.
Volgens een legende heeft hij zijn naam te danken aan de engel die in een droom onthulde dat hij de pest zou genezen. De geslachtnaam stamt van het middeleeuws Latijnse herba angelica, “engelachtige plant”, en verwijst naar die genezende uitwerking.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja daar lijkt het wel op alleen heet mijn plant een heel ander blad
Vanwege het blad denk ik dat het wilde peen is.

De Wilde peen is vrij gemakkelijk te herkennen aan de frivole (gedeelde) omwindselbladen rond de punt van het scherm en kleinere, maar niet minder frivole omwindselblaadjes rond de kleine schermen.
Ook heeft de plant de gewoonte om ′slaapbewegingen′ te maken: de stelen van de bloemschermen buigen naar binnen en vouwen zich om de rijpende vruchten. Je krijgt dan iets dat op een vogelnestje lijkt. De bloemen zijn wit tot roze. In het midden van het scherm bevinden zich soms, om onbestemde redenen, een aantal roodbruine bloempjes. Om het blad te leren herkennen kun je eens goed kijken naar het blad van de bospeentjes in de supermarkt (tot drievoudig geveerd met veerspletige blaadjes)
http://www.yavannah.nl/infoteksten/witte_schermbloemen/witte_schermbloemen.php
7 jaar geleden
fremar
7 jaar geleden
Stengel lijkt mij niet die van wilde peen(deze is dunner dan deze op foto)