Is het apart inzamelen van plastic echt beter voor het milieu, of is dit alweer achterhaald?

Ik hoor nl. verschillende berichten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een goede zaak, dat plastic ophalen! We houden nu zoveel ruimte meer over in onze grijze rolemmer...! Dan pas besef je hoeveel plastic je eigenlijk wel niet hebt...

Het beste antwoord

Apart inzamelen van plastic is inderdaad al achterhaald.
Plastic afvalscheiding na inzameling (dus gewoon in de vuilniszak/kliko) levert de volgende voordelen op:
a) een beter restproduct
b) een tot drie maal hogere opbrengst
c) minder inspanning voor de inwoners
d) een lagere afvalverwijderingsbijdrage per huishouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat is alweer verleden tijd,bij ons op het werk moet alles weer in één container
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apart inzamelen en verwerken is beter voor het milieu.
Nog niet alle afvalverwerkers kunnen het plastic automatisch scheiden van het overige afval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier bij ons zijn de mensen er blij mee.
Het scheelt enorm veel ruimte in de rolcontainer.
Per ledeging kost het hier 3,50 euro,en als je hem minder vaak aan de weg hoeft te zetten besparen de mensen daar geld mee.
De gemeentes krijgen een subsidie van het rijk van 375 euro per opgehaalde ton plastic.
Wel iets wat de burger door zijn belasting geld betaald heeft.
De plastic zakken zijn nog gratis,maardeze gaan hier volgend jaar ook geld kosten.
Of het echt nut heeft ,daar lopen de meningen over uiteen,maar voor een gezin met een paar kinderen is het wel een uitkomst.