Uit een nalatenschap heb ik een tabakspot gekregen met een merkteken o.a. NV Koninklijke ...........Gouda. Kunt u mij meer vertellen over deze pot ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Het woord dat op de puntjes staat is Plateelbakkerij. Op alle merktekens daarvan in de loop der tijden is namelijk het Lazaruspoortje te zien.

Gezien de kleuren dateert de pot uit de zeventiger jaren van de vorige eeuw, toen de combinatie beige, bruin en oranje in was.

Toegevoegd na 44 minuten:
Maar dat kan niet, want in 1964 sloot het bedrijf en nam Goedewaagen het over. Dus het moet ouder zijn.

Toegevoegd na 49 minuten:
Herstel, in 1965 sloot het.
Amadea