Wat kun je doen tegen stankoverlast van een friettent 5 verdiepingen lager?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
Amadea
7 jaar geleden
Verhuizen. Het is jouw eigen keuze geweest (neem ik aan) om boven een friettent te gaan wonen.
paulus811
7 jaar geleden
Amadea, waarom zou het niet andersom kunnen zijn? Dat de friettent pas geopend is toen zool2016 er al woonde? Ik zou overigens eens met de friettent gaan praten. Gewoon vriendelijk en niet in de verwijtsfeer. In het programma de rijdende rechter was ooit een enorme ruzie ontstaan in een zelfde situatie. Uiteindelijk bleek het simpel op te lossen met een opzetstuk op de pijp waar de baklucht wordt uitgeblazen.

Antwoorden (1)

Je kunt dit melden bij de gemeente. Als het goed is heeft de gemeente aan de friettent een vergunning verleend en hierin staat , zeker bij dit soort bedrijven, de regel dat ze stankoverlast moeten verminderen en niet voor overlast mogen zorgen. Zij moeten zich aan dit soort milieuregels houden en doen zij dit niet, dan kan de gemeente eisen dat ze zich aan de regels houden, een boete en zelfs een dwangsom opleggen zolang ze zich niet aanpassen.

Hebben meer buren er last van, ga dan gezamenlijk naar het gemeentehuis/milieupolitie en klaag met meerderen, dit heeft sneller resultaat.
Kijk eens op de website van jouw gemeente hoe je te werk moet gaan om klachten over stankoverlast te melden...meestal kan dit al op de site van de gemeente. Ken je meer mensen in de buurt die er last van hebben....allemaal de klacht laten schrijven op de website! Hoe meer er last van hebben, hoe sneller de milieupolitie ingrijpt.
amc