Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Muggen komen juist op licht af. Dus vooral niet alle lampen aan met het raam open. Je hebt wel muggenlampen, maar die geven een schok en werken juist omdat de muggen op het licht afkomen..

Maar ja, je kunt muggen tegenhouden - door NIET het licht in je huis aan te doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oke, ik kan mijn moeder even een boos apje sturen. Het bovenstaande is er echt heel hard ingeramt bij mij als kind, maar na even googlen blijkt licht geen enkele invloed te hebben. Ze komen af op de koolstofmonoxide die zoogdieren uitademen, dus een raam open is al genoeg. Het antwoord is nog steeds nee, maar de motivering is dus wat anders. Absurd, dat je gewoon je hele leven heilig in een broodje aap verhaal gelooft.. Excuus :P

Toegevoegd na 4 minuten:
Motivering voor het bovenstaande (zie bron)

''Licht: de meeste steekmuggen zijn nocturnaal ofwel crepusculair van aard. Dat houdt in dat muggen overdag slapen en ’s nachts actief zijn. Zodra de schemering invalt en een mug wakker wordt, zal hij echter gewoon steken; licht of geen licht!''
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahaha, ja, dat is er bij hele generaties ingeramd ; je bent niet de enige.
Maar hoewel licht niet dat is wat ze lokt, kun je ze er ook niet mee verjagen. ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Clickman: Een kleine verbetering op je goede antwoord.
" ze komen af op de koolstofmonoxide die zoogdieren uitademen" ,
Verbeter dat maar even in koolstofdioxide.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, bij mij is dat ook ingeramd maar ze komen bij bijvoorbeeld zweet en sokken die niet gewassen zijn.
Muggen komen niet op licht af maar op geur.
Zo verteld een onderzoeker van de Universiteit Wageningen:

http://nos.nl/op3/artikel/2121248-muggen-komen-af-op-lichaamsgeur-maar-welke.html (de onderste video)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing