Bestaat er een douchekop die je eraf kunt klikken i.p.v. met een schroefdraad?

Ik wil koud douchen zonder douchekop, dus alleen met de slang en mijn man wil warm douchen met de douchekop. Doordat we steeds de douchekop eraf draaien, gaat het systeem snel stuk.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
4.6K
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ja dat bestaat. Mijn ouders hebben dat. Ze hebben een mengkraan met dubbele douchekoppen die d.m.v. een slang zitten aangesloten. Die slang hoef je alleen 2 knopjes in te drukken haal je hem zo van de koppen af. En dan kunnen ze er eventueel ook nog een losse kop aan klikken. Ik kan de kraan nu even niet opzoeken. Maar ik weet dat hij van het merk: Hans Grohe is. Die is wel erg duur helaas. Maar misschien dat Praxis het ook verkoopt in een goedkopere variant.
paulus811
7 jaar geleden
Ik heb 3 douchekoppen en klik ze er allemaal af. Volgens mij zijn ze van Grohe.
Ivana
7 jaar geleden
Er bestaat ook een systeem waarbij je naar behoefte de douchekop of een kraanuitloop gebruikt. Je kunt dan door een hendel over te halen je keuze bepalen. Aan dat kraanstuk past dan een buigbare slang.

Het beste antwoord

Ja
https://www.kranenspecialist.nl/grohe-onderdelen-relexa-plus-handdouche-top-4-28178000.html
https://www.kranenspecialist.nl/grohe-relexa-plus-handdouche-met-klik-koppeling-chroom-matchroom-28178000.html

En deze past denk ik op alle douchekoppen met een standaard aansluiting.

http://www.sanitair24.nl/products/Hansgrohe-28346000--Snelkoppeling-1%7B47%7D2%22-grijs.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super!! Bedankt. (direct besteld) :-)