tuintafel:lak of beits voor glad resultaat?

We willen een tuintafel maken van Douglas hout en hebben al een steigerhouten bank. Nu moeten ze allebei gelakt of gebeitst worden. Maar willen graag als resultaat dat het hout glad en witter wordt maar dat je de nerf nog een beetje ziet. Wat moeten we daarvoor gebruiken?

we hebben de bank een aantal jaar geleden gebeitst volgens mij met een white wash maar dat bladdert er nu steeds verder af en de bank blijft ook zo ruw.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor een goed resultaat, moet je eerst het meubel goed schuren, stofvrij maken en dan afwerken. Er bestaat speciale beits voor steigerhout, maar dit is transparant, waardoor je niet makkelijk het dekkende resultaat krijgt wat je wil. Er bestaat ook beits speciaal voor tuinhout, dat de nerf accentueert, maar een dekkende witte laag geeft, dit is geschikt voor zacht hout, wat steigerhout is, ik denk dat je hiernaar op zoek bent:
http://www.tenco.nl/default.asp?pageid=35&artdetail=110860
Maar er zijn meer mogelijkheden, zoals lak en was, ook geschikt voor steigerhout, met allen hun voor- en nadelen. Ga daarom naar een verfspeciaalzaak en laat je informeren over de verschillen en mogelijkheden, zodat je de juiste keus maakt.

Antwoorden (1)

Transparante lak of beits, dat maakt niet veel verschil. Om het geheel slijt-vast te maken zou je laatste laag van trappenvernis kunnen doen.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Trappenlak is toch alleen voor binnen gebruik?