moet de vloerbedekking verwijderd worden bij oplevering huis?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
13.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
huur of koop?

Het beste antwoord

Bij huur:
De huurder is bij het einde van de huurovereenkomst verplicht de woning in dezelfde staat aan de verhuurder op te leveren, waarin deze bij het begin van de huurovereenkomst was.
Doorgaans betekent dit dat de vloerbedekking verwijderd moet worden.

Bij verkoop:
De vloerbedekking hoeft er niet uit tenzij je dat bij de koop bent overeengekomen. Je hoeft het huis alleen maar te bezemen of stofzuigen.

Toegevoegd na 7 uur:
Uit je reactie begrijp ik dat het om een koopwoning gaat. Bij standaardverkoopcontracten kom ik dit vaak tegen:
"Leeg wil zeggen dat alle roerende zaken, waaronder gordijnen, lamellen, laminaat en vloerbedekking, verwijderd zijn. In sommige gevallen worden duurzame zaken, zoals goed gelegd laminaat, wel geaccepteerd".
Als hier in de lijst van roerende zaken niets over beschreven staat, zou je contact kunnen opnemen met de andere partij. Het zou jammer zijn als een vloerbedekking verwijderd zou worden als hier niet op gerekend was.
SimonV
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
als huurder kun je vaak afspraak maken met de volgende huurder, dat je bepaalde dingen achterlaat. Dit kan natuurlijk alleen als er gelijk na jou iemand anders inkomt.
paulus811
8 jaar geleden
Ik ken maar weinig mensen die op andermans vloerbedekking zitten te wachten, maar je hebt gelijk.
Ivana
8 jaar geleden
Paulus811. Het is toch doorzonde als jij het laminaat eruit haalt en de volgende huurder koopt weer nieuw!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat om een koopwoning.In het koopcontractstaat dat het leeg opgeleverd moet worden.Maar ja wat is leeg?
SimonV
8 jaar geleden
Bij standaardverkoopcontracten kom ik dit vaak tegen:
"Leeg wil zeggen dat alle roerende zaken, waaronder gordijnen, lamellen, laminaat en vloerbedekking, verwijderd zijn. In sommige gevallen worden duurzame zaken, zoals goed gelegd laminaat, wel geaccepteerd".
In dat geval moet je dus contact opnemen met de verkoper. Vaak wordt in een "lijst van roerende zaken" beschreven wat wel en niet door de koper overgenomen wordt.