Hoe loop je geluidloos over grind?

Ze zeggen wel eens dat de beste inbraakbescherming bestaat uit een breed grindpad rondom je huis.

Stel dat je een inbreker bent die liefst snel, maar vooral geluidloos door een tuin vol grind wil lopen - hoe doe je dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Door twee plankjes mee te nemen. De een leg je op de grond, loopt eroverheen en legt vervolgens de volgende neer enz. Volgens mij hoor je dan niks.

Spijkerschoenen aandoen,minimale hoogte 5 centimeter.

Als grind een poosje ligt, gaan er grond en blaadjes tussen de steentjes zitten, daardoor tikken ze minder tegen elkaar. Dat gebeurt meestal het eerst aan de randen van het grindpad, dus je kunt het beste langs de randen lopen. Als het pad in zijn geheel vers is en je wilt het oversteken, kun je het beste heel langzaam lopen: dan tikken de steentjes niet zo hard tegen elkaar. Succes niet gegarandeerd, ik heb er mijn hele jeugd op geoefend en bij vers grind is het eigenlijk onmogelijk.

Huis van de buren waar geen grind ligt te nemen om in te breken. Of overdag te doen dan valt het niet eens op.

Dat lukt de inbreker alleen als hij kiest voor een tuin met grindTEGELS.

3 sponzen onder beide schoenen bevestigen :-D

Een rolletje tapijt over het pad uitrollen, en daaroverheen lopen.

Het doel van de vraag ontgaat me een beetje. Neem een groot schuimplastic matras, plaats dit op het grind, loop er over en leg een volgend matras voor je uit, neem dan wel het eerste weer mee enz.

Je gaat een aantal jaren in een shaolin klooster. Daar leer je over rijstpapier te lopen zonder het te beschadigen. (ken ik nog uit de serie kung fu) Als je dat kunt, kun je ook geruisloos over grind lopen.

Schoenen uit en enkele dikke kousen aan en dan rustig over het grind lopen .

Volgens mij is de angst, om over grind te lopen en daardoor lawaai te maken, groter dan het werkelijke lawaai. Ik heb ooit in het grijze verleden 5 jaar kranten bezorgd en kwam dus best wel huizen tegen met een pracht van een grindpad...ook met motiondetectors waardoor lampen ineens aanschieten. Nooit heb ik gedurende die 5 jaar een klacht gehad over de manier waarop ik via het grindpad de brievenbus bevruchtte met het ochtendnieuws. Geluidloos over een grindpad lopen is onmogelijk, maar als je over een grindpad loopt moet je een rustige tred hebben, de mensen worden pas wakker als je coûte que coûte onregelmatige passen neerzet en daardoor geen vloeiend lawaai produceert.

op je sokken.

stelten met lange redelijk dunne scherpe punten, niet te grote passen zodat het grind niet teveel verschuift.

Zoals je ziet genoeg moelijkheden. Zelf zou ik eerder lampen ophangen met bewegingsmelder en timer. Een inbreker staat nu eenmaal niet graag in de spotlihts als hij aan het werk is. T beetje geluid wat je hoort van grind weegt zeker niet op tegen een felle lamp (eventueel camera of een flits)Op zich een goed teken dat je je huis veiliger wil maken. Een blaffer kan ook goede diensten bewijzen en je hebt nog keus uit twee soorten. Pas in elk geval je beveiliging aan aan het te beveiligen object. En wat dat grin betreft, hoe breed moet zo`n pad worden, ik spring zo`n 4,5 meter.

dikke sokken aantrekken over je schoenen.

hele kleine stapjes doen met schuim of dikke wolle sokken onder je schoenen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100