Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe loop je geluidloos over grind?

Ze zeggen wel eens dat de beste inbraakbescherming bestaat uit een breed grindpad rondom je huis.

Stel dat je een inbreker bent die liefst snel, maar vooral geluidloos door een tuin vol grind wil lopen - hoe doe je dat?

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
in: Wonen
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom neem je geen waakhond? :-D, trouwens je kunt ook Ganzen nemen, die doen het ook heel erg goed heb ik gehoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blaffen die dan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (16)

Door twee plankjes mee te nemen. De een leg je op de grond, loopt eroverheen en legt vervolgens de volgende neer enz. Volgens mij hoor je dan niks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spijkerschoenen aandoen,minimale hoogte 5 centimeter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als grind een poosje ligt, gaan er grond en blaadjes tussen de steentjes zitten, daardoor tikken ze minder tegen elkaar. Dat gebeurt meestal het eerst aan de randen van het grindpad, dus je kunt het beste langs de randen lopen.
Als het pad in zijn geheel vers is en je wilt het oversteken, kun je het beste heel langzaam lopen: dan tikken de steentjes niet zo hard tegen elkaar.
Succes niet gegarandeerd, ik heb er mijn hele jeugd op geoefend en bij vers grind is het eigenlijk onmogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat men het grindpad mooi wil houden dus onkruid eruit en blaadjes verwijderen ;-)
Huis van de buren waar geen grind ligt te nemen om in te breken. Of overdag te doen dan valt het niet eens op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lukt de inbreker alleen als hij kiest voor een tuin met grindTEGELS.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 sponzen onder beide schoenen bevestigen :-D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is 2 te weinig? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan echt niet, drie geeft voldoende demping!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah bedankt voor de tip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is voor zijn 3e been.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dirk, je moet even goed lezen wat ik heb geschreven ;-)
Een rolletje tapijt over het pad uitrollen, en daaroverheen lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) juist! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gein+
Het doel van de vraag ontgaat me een beetje.
Neem een groot schuimplastic matras, plaats dit op het grind, loop er over en leg een volgend matras voor je uit, neem dan wel het eerste weer mee enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat een aantal jaren in een shaolin klooster.

Daar leer je over rijstpapier te lopen zonder het te beschadigen. (ken ik nog uit de serie kung fu)

Als je dat kunt, kun je ook geruisloos over grind lopen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Schoenen uit en enkele dikke kousen aan en dan rustig over het grind lopen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is de angst, om over grind te lopen en daardoor lawaai te maken, groter dan het werkelijke lawaai. Ik heb ooit in het grijze verleden 5 jaar kranten bezorgd en kwam dus best wel huizen tegen met een pracht van een grindpad...ook met motiondetectors waardoor lampen ineens aanschieten. Nooit heb ik gedurende die 5 jaar een klacht gehad over de manier waarop ik via het grindpad de brievenbus bevruchtte met het ochtendnieuws.
Geluidloos over een grindpad lopen is onmogelijk, maar als je over een grindpad loopt moet je een rustige tred hebben, de mensen worden pas wakker als je coûte que coûte onregelmatige passen neerzet en daardoor geen vloeiend lawaai produceert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"de brievenbus bevruchtte met het ochtendnieuws."
prachtig :-D
op je sokken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stelten met lange redelijk dunne scherpe punten, niet te grote passen zodat het grind niet teveel verschuift.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je ziet genoeg moelijkheden. Zelf zou ik eerder lampen ophangen met bewegingsmelder en timer.
Een inbreker staat nu eenmaal niet graag in de spotlihts als hij aan het werk is. T beetje geluid wat je hoort van grind weegt zeker niet op tegen een felle lamp (eventueel camera of een flits)Op zich een goed teken dat je je huis veiliger wil maken. Een blaffer kan ook goede diensten bewijzen en je hebt nog keus uit twee soorten.
Pas in elk geval je beveiliging aan aan het te beveiligen object.
En wat dat grin betreft, hoe breed moet zo`n pad worden, ik spring zo`n 4,5 meter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Hoeveel meter aanloop heb je nodig om die 4,5 meter te overbruggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dan knal je met een enorme vaart tegen de muur....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt niet met een lid van de Josti band te maken!alsof iemand een paar vietstappen op grind hoort om drie uur s`nachts.
Een beetje grind schrikt een beetje inbreker echt niet af
een hond eerder.
dikke sokken aantrekken over je schoenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hele kleine stapjes doen met schuim of dikke wolle sokken onder je schoenen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding