kun je een slak wekken uit zijn winterslaap?

Ik had een paar weken geleden een slak op de grond gevonden, maar hij is aan het winterslapen. Nou vroeg ik mij dus af: kun je hem wekken? Hij heeft een epiphragma en het is een segrijnslak.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Het kan (door het diertje in een warme ruimte te zetten) maar is niet verstandig. Het best zet je de slak op een koele, vorstvrije plek zoals een schuur in de tuin of een ruimte die s winters niet verwarmd wordt. Dan slaapt hij verder en tegen dat het warmer wordt (nou ja voor zover je daar momenteel van kunt spreken, alle beestjes zijn vast wel wat ontregeld) herpakt hij zijn leven wel.