Kan iemand mij vertellen wat voor beestje dit is?

Ik vond dit schepseltje in mijn kamer. Het leek alsof het zo uit de lucht kwam vangen. Ik ben erg bang dat het een kakkerlak is en dat ik straks misschien wel een plaag heb. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het is.

Toegevoegd na 1 minuut:
vangen = vallen

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh, en het beestje is wel een beetje plat. Ik heb er uit paniek een boek op gegooid.

Weet jij het antwoord?

/2500

het is in elk geval geen kakkerlak heb je een raam open staan? gewoon terug in de natuur gooien (als ie nog leeft) en anders doorspoelen maak je maar geen zorgen Toegevoegd na 4 minuten: maar het is zeker niet slim om er een boek op te gooien want nu kunnen boek eitjes op het boek zitten ik zou het met een nat doekje ff wegshrobben (je ziet ze niet maar ze zijn er wel)

Kan moeilijk zien in hoeverre het boek het beestje heeft vervormd, maar het lijkt op een snuitkever.

Dit diertje is een wants (orde Hemiptera, wat 'halfvleugeligen' betekent). Kijk je op het bovenste plaatje goed dan zie je dat van de vleugels de buitenste/voorste delen verhard zijn, ongeveer zoals bij het schild van een kever.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100