Hoe lang kun je maximaal onder zonne bank liggen en wat gebeurd er als je er extreedn lang onder ligt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

dat moet je zelf weten denk 4 uur ofzo maar als je er te lang onderlicht ga jenatuuurlijk verbranden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoe lang precies hangt van de zonnebank EN van je huidtype af. Als je naar een zonnestudio gat, kunnen zij je precies vertellen hoe lang je ongeveer mag. Heb je thuis zo'n apparaat, dan staat het in de gebruiksaanwijzing. Je kunt er ook iets langer onder naarmate je vaker geweest bent.

En als je er te lang onder blijft liggen, dan verbrand je. Net als in de echte zon. En vergis je niet, dat kan echt tweedegraads zijn, hoor, en dat is beslist geen pretje !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet dat langzaamaan opbouwen
je begint met bijv 5 min op beide kanten en dan ga je steeds met stapjes van 5 min omhoog totdat je ongeveer 45 min per kant onder ligt
ga je er langer onder liggen dan is de kans op verbranden heel groot
het heeft ook te maken met je huid als je weinig pigment hebt verbrand je eerder
dus je moet het zelf een beetje beoordelen naargelang je huid het af kan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet vertrouwen op de wijsheid van de zonnebank medewerkers aangezien dat in het voordeel van hun portemonnee kan zijn.

Verder raad ik mensen onder de 18 jaar sterk af om onder een zonnebank te gaan.
Dit is heel slecht en je kunt er een huidziekte van krijgen waardoor je bezaaid bent met vlekken en dergelijke.

Verder moet je het inderdaad opbouwen.
En licht het ook aan je huidtype.
Je hebt hiervoor verschillende zonnebanken.
soms mag je er niet onder vanwege een huidaandoening.
Ik raad aan hier verder meer over te lezen op internet.

Wat mij trouwens ook opvalt is dat veel mensen in de zomer naar de zonnebank gaan terwijl je in de zon gratis en sneller bruin word.

Toegevoegd na 4 minuten:
Heb eens een docu gezien op een Duitse zender.
Daar liepen ze rond met een verborgen camera en lieten ze bevlekte jonge lui naar binnen met huidziektes etc.
Medewerkers zeiden dat ze er gewoon onder konden en dat het niet slecht was ook al wisten ze van de huidziekte af. Er waren verder wel meer dingen niet pluis.
Dit om even aan te geven dat ik niet voor niets zeg dat je beter niet op de medewerkers kan vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn genoeg betrouwbare sites te vinden dus snap je probleem niet.
http://www.svzinfo.nl/alles-over-zonnen/over-zonnen/
Hoe lang moet je zelf weten en hangt af van de zonnebank. Als je er te lang onder ligt kan je verbrand worden en je zeker te lang onder ligt huidkanker.