hoe krijg je een eucharis weer aan het bloeien?

het enige wat ik krijg is meer bladeren, maar geen bloemen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Erna55
8 jaar geleden
De plant heeft een rustperiode nodig.
Zie http://www.groen.net/Article.aspx?id=648

Het beste antwoord

Verzorgingstips:
Één keer per week water geven.
Één keer per maand voeding geven.
Niet in te fel zonlicht plaatsen.
Één keer per jaar ompotten in nieuwe grond.

Bloeitips:
Deze plant kan na een rustperiode van ongeveer 4 maanden en een koelperiode van 5 weken weer gaan bloeien na 6 a 12 weken.

De rustperiode kan bijvoorbeeld plaatsvinden in de huiskamer bij een temperatuur van +/- 20 graden. De koelperiode kan plaatsvinden in bv een garage of een ruimte met een temperatuur van +/- 10 en 15 graden, de plant heeft in deze periode weinig licht en water nodig. Deze cyclus kan vele maanden herhaald worden. Zo heeft u een plant waar u lang plezier van heeft.
fremar