Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn rolluik rolt niet meer af. Hoe kan ik dit verhelpen?

Gisteren morgen heeft mijn vriend (wellicht te hardhandig) de rolluiken omhoog gehaald en sindsdien is het rolluik niet meer af te rollen. Lijkt alsof hij blijft hangen.

Onze ramen openen naar buiten dus het is ook lastig om bij te komen.

Hopelijk weet iemand hoe we dit kunnen verhelpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Ritsuka
10 jaar geleden
misschien handig om merk en type te vermelden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt maar ik heb helaas echt geen idee.
Het is een voormalig huurhuis en heb dus ook geen idee door wie en wanneer ze geplaatst zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zult met een ladder de kap eraf kunnen halen en kijken waar de "ketting" uit het "wiel" geschoten is.
Er zijn verschillende systemen, maar allemaal met een soort ketting op een soort wieltje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.rolluiken-discount.nl/brochures/
Hier zijn diverse handleidingen te vinden .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Toch maar proberen om er langs buiten aan te kunnen, eventueel met een ladder. Even het rolluik naar beneden trekken terwijl iemand binnen zorgt dat er geen spanning op het lint zit. Normaal is dit alles wat ge moet doen. Om in de toekomst dergelijk euvel te vermijden kan men eens kijken dat de geleidingsgleuven geen opgehoopt vuil bevatten. Ook kijken dat de aanslagpal(len), die beletten dat het rolluik te hoog wordt opgedraaid niet zijn afgebroken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing