Weet iemand die wat deze witte bolletjes op mijn kamerplant zijn?

Mijn plant heeft hier al even last van, maar ik heb absoluut geen idee wat het is. De bolletjes lijken ook niet te bewegen, er komen er enkel meer en meer bij. Weet iemand wat dit is en wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
21K
Amadea
8 jaar geleden
Wat voor een kamerplant, en hoe groot zijn die bolletjes?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik probeer een foto toe te voegen, maar ik krijg ze niet onmiddelijk ge upload. De bolletjes zijn ong 1 tot 2 mm groot en ze zitten overal op de bladeren, maar vooral rond waar het blad begint. De plant is een dracaena marginata.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De bolletjes lijken drop snoepjes in pilletjes vorm als je weet wat ik bedoel
Rieneke1
8 jaar geleden
Wolluis.
Rieneke1
8 jaar geleden
Naast het bestrijden van de wolluis ook bekijken waarom je plant hier vatbaar voor is.
Hij heeft het duidelijk niet naar z'n zin, aan jou te achterhalen waarom niet.

Het beste antwoord

Dat zou wolluis kunnen zijn, en dat is vaak het gevolg van tocht. Gebruik een harde drukspuit om de wolluis weg te spuiten.

Een goede tip voor de verdere bestrijding van wolluis: meng 12 gram paraffineolie met een liter water. Stip (met een wattenstokje) hiermee alle witte bolletjes aan. Het kan ook met pure spiritus. Herhaal dit proces iedere dag tot de wolluis gestorven is.

Wanneer de plaag langere tijd aanhoudt en verder verspreidt is het verstandig om gebruik te maken van chemische bestrijdingsmiddelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ha, nadat ik het antwoord plaatste bleek er een foto te zijn toegevoegd aan de vraag. En nu weet ik zeker dat het wolluis is.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+
http://www.groen.net/Article.aspx?id=392
Kijk en vergelijk
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is em
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel erg bedankt!
Nu weet ik wat ik eraan kan doen en kan ik zorgen dat mijn plant gelukkig en gezond blijft!

Andere antwoorden (1)

bij gebrek aan foto eventueel dit:Echte meeldauw (soms witziekte genoemd) is de naam voor een groep van schimmels die veel verschillende plantensoorten kan aantasten.

Op de aangetaste planten ontstaan eerst witte poederachtige vlekken, die in een later stadium het gehele oppervlak bedekken. Het poeder bestaat uit sporen. Niet alleen de bladeren maar ook de stengels kunnen aangetast worden. Meestal worden de onderste bladeren het eerst aangetast.
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als het goed is, is het nu gelukt een foto toe te voegen. Mijn vorige foto was te groot om te kunnen uploaden.