Kan een pandjesbaas inzien wie er staat ingeschreven op zijn huurwoning?

Danwel opvragen bij de gemeente, naam e.d.

Toegevoegd na 34 minuten:
Kleine toevoeging; ik bedoel de eigenaresse van het pand. Kan zij documenten opvragen bij de gemeente wie er in het pand zijn ingeschreven. Zelf ben ik hoofdhuurder

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een pandjesbaas kan dat niet. Als je een huisbaas bedoeld. Ja die kan dat uiteraard wel zien. Je sluit met de huisbaas een huurcontract. Eventueel via een makelaar of bemiddelingsbureau. En de huisbaas heeft hiermee bepaalde plichten naar de huurder. Net zoals de huurder verplicht is zijn huur te betalen aan de huisbaas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bovendien kun je je pas inschrijven in een woning als je toestemming hebt van de hoofdbewoner.

Antwoorden (1)

Als deze de eigenaar van de woning is: ja immers je huurt dan de woning van de eigenaar.