Vrijstaand wonen, belast dit meer de natuur en de dieren om ons heen, dan wonen in appartementen en rijtjeswoningen?

De mens wilt graag vrijstaand wonen, vanwege rust, privacy, natuur etc. Maar is dit verantwoordelijk naar de dieren en de natuur toe?? Of is het wonen in appartementen/rijtjeshuizen beter voor de natuur?? Zelfs dichtbevolkt wonen??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Hangt sterk af van de manier van bouwen en hoe we met de omgeving omgaan.

Je kan alles platspuiten met vergif of schoffelen. Het verschil in bodemleven en dus ook egels en vogels is enorm.
Misschien dat er in een "natuurlijke" tuin zelfs meer leven is dan in de meeste Nederlandse bossen, hoewel die bossen ook aangeplant zijn en onderhouden worden, dus die "kloppen" ook niet helemaal.

Als je naar de grotere dieren kijkt, zoals herten e.d. dan telt vooral het aantal mensen per m2. Hoe meer mensen per m2 hoe meer bos.