hoe vaak moet een rode peperplant water hebben als hij binnen staat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Regelmatig, als de bladeren slap gaan hangen heeft de plant dorst.
Rieneke1
8 jaar geleden
De grond mag niet uitdrogen.

Antwoorden (1)

Dat hangt af van de grootte van de pot, het soort pot, de plek waar de plant staat en de temperatuur en luchtvochtigheid in huis.
Een klein potje droogt eerder uit dan een grotere.
Een ongeglazuurde stenen pot verdampt meer water dan een geglazuurde of kunststof pot.
In de zon of op een warme plek verdampt de plant en de pot meer.

Maar zorg er voor dat de aarde voldoende vochtig is. Niet kletsnat maar zeker vochtig, voel met je vinger en je weet het. Misschien elke dag, of anders elke twee dagen. Als de aarde goed vochtig is, sla dan gerust een dagje over.