Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het drinken van water uit een kraan die alleen koud water geeft af te raden?

Ik weet niet meer precies waar en wanneer ik dit heb gehoord maar klopt deze stelling? Volgens mij zorgt warm water ook voor enige reiniging van de leidingen wat je bij een enkele waterkraan dan zou missen.

Correct me if i'm wrong.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
897
ronron1212
8 jaar geleden
Als de kraan normaal gebruikt wordt is het gewoon drinkwater.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, het is precies andersom. Het drinken van warm water uit de kraan wordt afgeraden. Want het is namelijk mogelijk dat metalen als koper, lood of cadmium in het warme water oplossen in de leidingen in je huis. Dat geldt zowel voor oude als nieuwe leidingen.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+) Uitzondering is een kraan die lange tijd niet is gebruikt, bv na een vakantie. Er heeft dan gedurende langere tijd water stil gestaan in de leidingen en stilstaand water is een goede plek voor bacteriën om zich te vermenigvuldigen. Het is daarom altijd verstandig na vakantie of bij het betrekken van een nieuwe woning de kraan een poosje te laten lopen alvorens het water (ongekookt) te drinken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding