Wat zijn de kosten voor het vervangen van een stoppenkast?

De elektricien is bezig in ons huis en merkt op dat er toch echt een nieuwe stoppenkast nodig is. De offerte geeft een prijs aan van 1650 euro excl. voor de stoppenkast, het aanleggen van nieuwe groepen en het doortrekken van kabels. Is dit een reeële prijs?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou kunnen, zou niet kunnen. Met zon beperkte omschrijving van materiaal en werkzaamheden kan de prijs varieren van een paar honderd euro tot duizenden euro's
Voor een normale woning zonder al te veel bijzonderheden zou het een reeele prijs kunnen zijn.
De enigste manier is meerdere offertes opvragen en vergelijken op prijs en werkzaamheden.
ronron1212
8 jaar geleden
kijk hier eens
http://huisfocus.nl/verbouwen-onderhoud/elektra/groepenkast/groepenkast-vervangen-kosten/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mallootje:
Kan je een foto maken van de kast?
Een nieuwe zal niet nodig zijn, maar de bestaande uitbreiden zal meer werk zijn dan alles vervangen. Goeie link ronron.
De grootste kostenpost zal hier het trekken van kabels e.d. zijn.
Dat kan veel werk zijn.

Antwoorden (1)

Ja, dat is een reële prijs. De kosten voor de stoppenkast zelf zullen nog wel meevallen, maar het aanleggen van nieuwe groepen en kabels is specialistenwerk waar ook nog wel een paar uurtjes in gaat zitten (plus natuurlijk ook weer het nodige materiaal).
Tenzij je elektricien bent of HEEL goed weet wat je doet, is het ook geen doe-het-zelf-klusje, en het laten doen geeft je in elk geval nog garantie mocht er toch onverhoopt iets niet helemaal goed gaan.

Voor de zekerheid kun je natuurlijk nog een paar offertes opvragen voor andere bedrijven. Echter, als die elkaar erg veel ontlopen is het verstandig te kijken waar hem de verschillen echt inzitten. De goedkoopste offerte is niet altijd per definitie de beste. Meer groepen aan laten leggen bijvoorbeeld is zéker een verstandig idee, en er is geen beter moment dat te doen dan het moment waarop je toch de elektra laat vernieuwen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een nieuwe stoppenkast zelf kost om en nabij de 500/600 euro, Maar daar komt dus nog een heleboel extra bij kijken ; het is geen nieuwe televisie of wasdroger.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je huis in de fik vliegt door ondeugdelijke electrische leidingen ben je niet verzekerd!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat bedoel ik. In Duitsland MAG je niet eens zelf je elektra doen, al ben je er nog zo goed in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
300 tot max 400 is redelijker voor een merk kast:
http://www.123groepenkast.nl/ABB_HAF_Groepenkasten_Bestellen In Nederland mag veel, ook van de verzekeringsmaatschappijen, maar het moet er natuurlijk wel netjes inzitten.