Hoe groot moeten de "bolletjes" van een Ceropegia Woodii (Lantaarnplantje) zijn om ze te kunnen stekken?

Het gaat mij dus alleen om de grootte!
Mijn plant heeft enorm lange slierten met kleine bolletjes, ongeveer 2-3 mm en ik heb gelezen dat de bol 1 cm moet zijn voor een succesvolle vermeerdering.... maar klopt dit ook?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
4.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
volgens http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=2808 maakt de grootte niks uit. gewoon een bolletje met een stukje stengel in de grond stoppen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thanx!

Het beste antwoord

Als ze zo groot zijn als een erwt, kan je ze los knippen om ze te stekken.
heb er wel geduld mee, gaat niet erg snel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Okee dank, da's rondom een centimeter dus.
Zit er nog niet voldoende kracht in als ze kleiner zijn?
Ik kan nog steeds niet plussen, omdat er geen duimpjes te vinden zijn. Zal nogmaals contact zoeken met de baas :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In het knolletje zit reserve voedsel, genoeg om beginnen te groeien.
Zijn ze erg klein dan is die kans veel minder groot, maar zal best wel eens lukken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Okee, dank!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
geen dank.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Okee, dan niet :-)
Maar ik kan NU wel duimpjes geven: bij deze een +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ha puntje er bij!!!! :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geduld heb ik: 24 uur per etmaal :-)
Ik ga het gewoon proberen, bedankt!