Waar kan ik melding maken van asbest?

In een zaaltje waar kinderen spelen, zit waarschijnlijk asbest (eterniet), kan ik dat als particulier ergens melden, als de eigenaar van het betreffende zaaltje dit niet wil doen? En waar moet ik dan zijn?

Toegevoegd na 1 uur:
Het is een recreatiezaaltje op een recreatiepark. De eterniet zit aan de buitenkant en is kapot en in het plafond zit waarschijnlijk) ook Eterniet. Maar de vraag is waar kan ik melding maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
8 jaar geleden
Er zit in veel gebouwen asbest. Dat wil niet zeggen dat dat gevaarlijk is. Zolang het niet beschadigd is of wordt kan het geen kwaad.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik werk in een gebouw waarin asbest zit, lijkt me geen probleem zolang je er niet aan zit te knoeien. Anders kan zo'n beetje de helft van alle gebouwen in Nederland gesloopt worden.
Erna55
8 jaar geleden
Je zegt dat er "waarschijnlijk" asbest zit. Je bent er dus niet zeker van.
Dat betekent ook dat er dus geen asbest verwijdert wordt.
Zolang asbest blijft zitten waar het zit is het niet schadelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Asbestmeldingen doe je bij de gemeente maar die zal alleen actie ondernemen als het asbest gevaar oplevert en dat is alleen het geval als het beschadigd is of dreigt te worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank je wel Maarten
Poet
8 jaar geleden
Je zegt dat de eterniet kapot is. Dan is er dus wel een actueel risico. Ik zou dus wel de gemeente informeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kan ook nog zijn, dat het eterniet is zonder asbest, de nieuwe soort dus.
lastig te zien.

Antwoorden (1)

Als dit een officiële speelzaal is, dan zou je dat bij de gemeente kunnen/moeten melden. Ook een niet officiële speelzaal kan van gemeentewegen ten gevolge van asbest gesloten worden.
jc54
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Hoezo gesloten worden? Leg eens verder uit hoe dat zit.