kan ik mijn houten vloer van massief die ik binnen in me woonkamer heb zitten ook onder mijn veranda te plaatsen? of gaat dit kapot door vochtigheid

Het betreft hier een veranda met een afdak en gesloten met een zeil in een vorm van ren douche gordijn. Er komt dus niet direct regen in terecht.

Weet jij het antwoord?

/2500

Maakt wel een beetje uit of het massief hardhout is of massief zachthout. Dat laatste zou ik niet proberen, maar meestal zijn vloeren wel van een harde houtsoort. Als je dat eventueel goed behandeld voor buitengebruik (impregneren, beitsen of lakken) en het komt niet rechttreeks in weer en wind, is er eigenlijk geen verschil met hardhout dat je speciaal voor een terras koopt. Het moet zeker een flink aantal jaren kunnen liggen -zeker als je het ook nog af en toe bijhoudt - en het is een prima hergebruik voor een oude vloer. Belangrijkste is dat de planken niet al te dun zijn, zodat ze, welke behandeling je ze ook gegeven hebt , niet te makkelijk gaan kromtrekken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100