kan ik mijn houten vloer van massief die ik binnen in me woonkamer heb zitten ook onder mijn veranda te plaatsen? of gaat dit kapot door vochtigheid

Het betreft hier een veranda met een afdak en gesloten met een zeil in een vorm van ren douche gordijn. Er komt dus niet direct regen in terecht.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat voor hout?

Antwoorden (1)

Maakt wel een beetje uit of het massief hardhout is of massief zachthout. Dat laatste zou ik niet proberen, maar meestal zijn vloeren wel van een harde houtsoort.
Als je dat eventueel goed behandeld voor buitengebruik (impregneren, beitsen of lakken) en het komt niet rechttreeks in weer en wind, is er eigenlijk geen verschil met hardhout dat je speciaal voor een terras koopt. Het moet zeker een flink aantal jaren kunnen liggen -zeker als je het ook nog af en toe bijhoudt - en het is een prima hergebruik voor een oude vloer.
Belangrijkste is dat de planken niet al te dun zijn, zodat ze, welke behandeling je ze ook gegeven hebt , niet te makkelijk gaan kromtrekken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Marleen ik betwijfel of hout dat geen echte behandeling heeft gehand en bedoeld is als binnen vloer buiten lang goed blijft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou nog best eens mee kunnen vallen. Ik heb onder dezelfde omstandigheden jarenlang een oude parketvloer op mijn terras gehad, en toen wij gingen verhuizen was daar eigenlijk nog niks mee gebeurd, behalve dat de lak er op veel plaatsen af was gesleten.
Als het voortdurend in de regen ligt, is het absoluut een ander verhaal, dat ben ik met je eens.
Maar een goede dichte veranda is feitelijk half binnen. Ik zou er geen binnenvloer voor kopen, maar als het is buiten gebruiken of afvoeren en voor buiten een nieuwe kopen, kies ik voor hergebruik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedenk wel dat de vloer in huis ook niet altijd droog blijft. denk hier aan vocht in de kruipruimte. dus ik denk dat deze vloer best nog wel lang mee zal gaan op het terras.
ronron1212
8 jaar geleden
Monaliza
daarom licht er in huis ook iets onder de houten vloer.