leven naaktslakken alleen of in groepen?

Ik heb net 2 naaktslakken het huis uit gezet en ik ben bang dat er dus veel meer zitten, ik kon op internet niks vinden en ik ben als de dood voor die beesten. Weet een van jullie of ze over het algemeen alleen leven of in groepen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
2.4K
Ivana
8 jaar geleden
Als ik hier op sommige tijden langs het hondenpad loop, zitten er meerdere zich aan hondenuitwerpselen te goed te doen. Je kunt er dan bij wijze van spreken je nek over breken. Dan zie je er maandenlang geen enkele. Bepaalde temperaturen en een juiste vochtigheidsgraad drijft ze naar één plaats, maar dat is geen bewijs dat ze in groepen leven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja en Nee. Het dier leeft niet in een groep, maar als je er 1 hebt, heb je er meer. Een slak kan nl veel nakomelingen krijgen (uit eitjes).
Als je ze in huis aantreft, is er ergens vocht en/of er liggen er etenswaren op de grond. Ze komen s'avonds en s'nachts bijv. uit kruipruimte onder vloer omhoog door naden/kieren, of bijv. vanachter keukenblok of uit (meter)kast. Doe iets aan de vocht-oorzaak en maak kieren en naden op vloernivo dicht. Slakken laten slijmsporen achter, volg ze evt. naar in/uitgang...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh ja, een slak "het huis uitzetten" is erg diervriendelijk, maar betekent meestal dat ie gewoon weer terugkomt !

Antwoorden (1)

Alleen, maar waar er één kan overleven kunnen er meerdere overleven..
Heb je ook last van vocht in huis?
http://dier-en-natuur.infonu.nl/insecten-en-ongedierte/73585-naaktslakken-bestrijden-in-huis-de-oplossing.html