Bestaat er een akoestische tuinstoel?

Voor op kantoren bestaan stoelen die geluiddempend zijn als je er in zit. Bestaan deze stoelen ook in een buitenvariant? (Ervaar veel overlast van de buren die in hun tuin spelen en doen)

11 maanden geleden
in: Tuin
Amadea
11 maanden geleden
Zou het niet handiger zijn oortjes te dragen die tegengeluid geven of een hoofdtelefoon die het omgevingsgeluid dempt?
ronron1212
11 maanden geleden
Ja dat weet je omgevingsgeluiden va de buren.
lucius0605
11 maanden geleden
Ja dat snap ik, maar ik ervaar wat meer gevoel van vrijheid als ik in het zonnetje kan zitten zonder iets op mijn hoofd
TurfGraver
11 maanden geleden
Buitenaf gaan wonen zonder buren.
lucius0605
11 maanden geleden
heb je een miljoentje ergens liggen?
Inekez1
11 maanden geleden
Het geluiddempende van zo'n stoel zit hem in de gebruikte stoffen. Dergelijke stoffen (+vulling) absorberen niet alleen geluid, ook vocht. Iets dat wel geluid absorbeert maar geen vocht bestaat niet. Je zou zo'n stoel op een verrijdbaar plateau kunnen maken en dan bij mooi weer van binnen naar buiten rijden. Maar ook dan is het effect zeer beperkt. Dergelijke stoelen werken vooral als je zelf aan het bellen bent. Jij en degene met wie je belt horen dan elkaar beter en de omgeving minder. Om rust en stilte te ervaren heeft het weinig zin.
Inekez1
11 maanden geleden
Om geluiden te absorberen (lees: zachter maken, geluidsstil wordt het nooit) helpt ook beplanting. Hoe meer massa, hoe beter. Dichte hagen, bomen, struiken. Wat een beetje kan helpen om geluid van buren minder opvallend te maken: laat je eigen tuin rustgevende geluiden maken. Ruisende blaadjes van bomen, struiken, riet of bamboe. Een waterornament of klein vijvertje met mini-fonteintje, zorg voor een vogelvriendelijke omgeving.
Inekez1
11 maanden geleden
Wil je toch een stoel-achtige oplossing: er zijn XL-hangstoelen in de vorm van een ei. Voeg daar zelf extra bekleding aan toe (die 's avonds gewoon weer naar binnen kan) en je bouwt je eigen cocon. Ook hiervoor geldt: het dempt een beetje geluid, maar stil gaat het echt niet worden. Het staat wel leuk in de tuin en het geeft een lekker gevoel van privacy als je er in zit.

Geef als eerste antwoord