Welke schroeven heb je nodig om een vlaggenstok houder op te hangen/boren aan een bakstenen muur?

Hi.
Ik wil morgen een vlag uithangen.
We hebben een betonboor alleen welke schroeven hebben we nodig?
En is het überhaupt mogelijk om een vlaggenstokhouder in een bakstenen muur te boren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
18.1K

Antwoorden (2)

Het is zeker mogelijk om je vlaggenhouder in een bakstenen muur te boren.

Ik zou een Nylon S-plug of een universeelplug gebruiken, en daarin een schroef die past bij de dikte van de gaten die in de houder zitten. Uiteraard pas je daar ook de plug op aan. En de gaten die je boort pas je daar ook weer op aan, zodat de plug vast genoeg in het gat komt. Als je er echt niet uit komt zou ik als ik jou was de vlaggenstokhouder meenemen naar de bouwmarkt en daar om hulp vragen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Neem 6 mm pluggen en rvs schroeven van 4,5 mm dik en 4-5cm lang met een ronde kop (dus onderkant van de kop is vlak). Teken dan de gaatjes af op de muur waarbij je zorgt dat de houder waterpas hangt. Dan boren met een 6mm boor, plug erin en vastschroeven. Neem schroeven met kruiskop op nog beter torx als je het juiste bitje hiervoor hebt.
paulus811
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
aanvullende tip: boor in de steen, en niet in de voeg. De steen is veel zachter om in te boren, en brokkelt veel minder dan de voeg, dus het gat is ook steviger. Eventueel kan je onder de bolkop een ringetje doen. Als de houder verzinkte gaten heeft kan je ook gewone kruiskopschroeven gebruiken in plaats van bolkop. nog een tip: boor door en door een gat dwars door de houder en de mast zelf, en steek daar een metalen pin doorheen. Anders blijft de houder vastzitten maar waait de vlag (met schooltas) en mast weg.