Waarom voelt dezelfde temperatuur in huizen niet altijd hetzelfde?

het schijnt hier 21° te zijn maar voelt heel erg koud, als bij een vriend in ze huis kom en het is 21° dan voelt dat heerlijk warm. hoe kan dat nou? of is er wat mis met mijn temostaat?

sorry voor schrijf fouten, ik heb dislektie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

Dat hangt van de luchtvochtigheid af. Als het erg klam in een huis is voelt het kouder bij dezelfde temperatuur. De zogenaamde gevoelstemperatuur is niet hetzelfde in beide huizen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nu je zo zegt, het is hier erg vochtig, zach na maand opeens dat schimmel op de muur achter de bank had, dat schijn door vocht te komen.
weet je ook wat ik er aan zou kunnen doen?
bedankt voor je berichtje :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ventileren,
vochtige lucht opwarmen is ook een stuk duurder. De oorzaak van het vocht opzoeken.
Soms lastig soms snel gevonden, was laatst ergens waar 30 cm water in de kruipruimte stond..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
o wow dan ga ik maar even belle met de woningbouw.
bedankt voor je bericht!

Andere antwoorden (1)

Vocht. (hygrometer ophangen en vergelijken)
Hoe vochtiger hoe kouder het aanvoelt. (onder normale NL omstandigheden)

Koude muren.
In appartementen voelt het warmer aan dan in een (slecht geïsoleerd) vrijstaand huis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
:s die muren zijn heel erg koud... bedankt voor je berichtje! ik ga aan de bel trekken bij de woningbouw! bedankt!