Heeft de warmwaterdruk verband met de druk in de CV ketel?

Mijn warmwaterdruk in mn nieuwe woning is helaas erg laag. Ik kan de CV echter bijvullen tot 1.0 bar. Is het zo dat de waterdruk in de douche laag is omdat de druk in de CV niet hoger dan 1.0 komt?
Ik heb de spaarkop al uit de douchekop gehaald, zonder verbetering.
Ik heb een intergas compact HRE.

alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De druk in het CV gedeelte heeft niets te maken met de capaciteit of waterdruk in je douche. het douche water moet in je CV door een warmtewisselaar hoe groter deze is hoe meer warm water druk er is. je geeft niet aan welk type nummer het is maar de 24/18 geeft 6 liter p/min. water met een verhoging van 20 graden. de 28/24 geeft al 12,5 liter per minuut met een verhoging van 20 graden. dus jou probleem is alleen de capaciteit van de CV.

Nee, de "warmwaterdruk" is in principe gelijk aan de "koudwaterdruk". Het is wel zo dat de stroomsnelheid van het warme water kleiner is dan die van koud water, omdat de ketel de tijd moet hebben om het water op te warmen, en dat wordt beperkt door de capaciteit van de CV ketel. Met de druk in de CV bedoel je waarschijnlijk de druk in het verwarmingscircuit, de radiatoren. Die staat los van de druk uit je douche. Die twee systemen zijn strikt gescheiden. Overigens lijkt me een keteldruk van 1 bar erg laag. Meestal is het 1,5 tot 2 bar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100