hoe weet ik of ik een stortdouche in mijn badkamer kan?

hoe kom ik er achter of ik een stortdouche in mijn badkamer kan,

Wat heb je hier voor nodig etc? ( dus hoeveelheid water, dikte leidingen etc )

Toegevoegd na 33 minuten:
dus ook wat zijn de eisen van het water druk etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Waar de meeste mensen met zo,n douche de mist in gaan, Is het aantal warme liters per minuut! Wat voor warmwater voorziening er is. dat is belangrijk omdat een normale cv ketel vaak iets van 12 l per minuut geeft, en zo,n douche misschien wel 18 liter nodig heeft! Om de waterdruk van het koude water hoef je je niet zo,n zorgen te maken! Hoeveel liter je nodig hebt zal neem ik aan wel te vinden zijn bij zo,n douche, en hoeveel liter warm water je hebt zal je in de papieren van het desbetreffende warmwatertoestel moeten zoeken!
Je kan het zelf ook wel meten met een emmer van 10 liter. Warme Kraan vol open en kijken hoe veel water je per minuut pakt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

U heeft behalve een douchebak en cabine ook nog watertoe- en afvoer nodig en natuurlijk voldoende ruimte.
Normaal is dit een 1/2" leiding maar het kan ook in koper van 12mm.
De afvoer is normaal in PVC van 32 mm.

Toegevoegd na 34 minuten:
Alle douche koppen van diverse merken zijn berekend op een normaal debiet bij een druk van 2 a 3 bar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van belang is de ketel, en dan in het bijzonder de CW waarde.
Er wordt vaak gezegt dat de ketelminimaal een CW waarde van 3 moet hebben, echter is dit wel een onderste ondergrens. Ikzelf zou voor minimaal 4 gaan.

Op de bijgevoegde afbeelding zie je de verschillen van de CW-waardes

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus van belang dat je ook de CW waarde van je ketel achterhaalt.