Waarom wil mijn kat niet meer naar binnen?

Ik voel me erg rot, mijn kat (2 jaar) is vals en wil niet meet binnen zijn. Een keer in de 2-3 dagen komt hij een kwartier binnen, eet hij wat en alleen al als je te dicht langs hem loopt blaast en hijgt hij. Ik wil hem dan eigenlijk zo lang mogelijk binnen houden maar mijj zoontje van ander half is te bang en durft niet meer te spelen, dus heb ik geen keus die kat weer naar buiten te doen. Ik lees veel over dat als je kat vals is je hem naar een terapeut moeten brengen.. Ik weet echter waarom mijn kat vals is (gebroken poot, heel veel pijn, lang helings procces) maar de vraag is hoe kom ik er van af?! En hoe krijg ik hem weer gezellig binnen?!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
8.8K

Antwoorden (2)

misschien sowieso even je zoontje naar boven brengen? ik zou de kat binnen houden en niet meteen eten geven, kijken hoe je hem dan tot rust kan krijgen. Des noods eerst 5 minuten in een Bench stoppen dat je er zelf naast zit en daarna eten geven en nog 5 minuten wachten en als hij niet rustig is, hem gewoon weer laten gaan en dan telkens opnieuw proberen. ik denk namelijk dat hij zich gewoon is gaan afzetten tegen mensen. Dan moet hij weer erg wennen, dat mensen zijn vertrouwen winnen, want wie weet wat er buiten de deur is gebeurd..? Maar ook kun je dan iets proberen waar hij zich comfortabel mee voelt (wat hij voor dit gedoe graag had) Met dieren gaat het vooral om je uitstraling, probeer dus rustig over te komen en ga op je hurken, maar dan niet te dicht bij je kat voor het geval dat hij wel uithaalt.

Succ6!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Katten zijn niet vals, katten hebben problemen die door mensen lang niet altijd begrepen worden.
Niet helemaal duidelijk in je verhaal, maar je kat is goed gesocialiseerd en prettig in de omgang geweest tot hij zijn poot heeft gebroken begrijp ik?
Goede kans dat er iets nog niet in orde is met de poot, of dat er elders in het lichaam onopgemerkte problemen spelen.
Ga als de wiedeweerga met de kat naar de dierenarts, en laat het beestje grondig!! onderzoeken. Ik zou een andere dierenarts bezoeken dat die waarbij je met de poot bent geweest. Een goede bijgeschoolde dierenarts zorgt namelijk voor adequate pijnbestrijding.

Je hebt trouwens geen goed idee over wat een kattengedragstherapeut doet. Je brengt de kat er niet heen, maar ze komt de kat uitgebreid observeren in de eigen omgeving.
Ze inventariseert de problemen, stelt met jou een behandelplan op, en begeleidt je bij het uitvoeren daarvan.

Maar dit terzijde, deze kat moet door de medische molen gehaald. Succes!
Rieneke1
9 jaar geleden
flyingcrow
9 jaar geleden
Helemaal eens met je antwoord Rieneke,Naar de dierenarts met het beestje!