Kan je over bewerkt steigerhout heen beitsen?

Ik heb steigerhout van de gamma met een grijze afwerking. Nu wil ik deze graag zwart beitsen. Kan ik zonder voor te schuren(want ik wil de ruwheid bewaren) over bewerkt steigerhout heen beitsen?

Ik heb een merk gevonden: Hermadix Steigerhoutbeits Antraciet. Deze leek me geschikt, maar heeft iemand hier ervaring mee?

3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, dat kan prima. De plank van de gamma is behandeld met een grijze beits. Die kun je beschouwen als een soort grondlaag waar je prima met een andere kleur overheen kunt beitsen. Houd er wel rekening mee dat de nieuwe beitslaag minder in het hout zal trekken dan bij onbewerkt hout en daardoor een wat glanzender uitstraling zal houden. Beits (1 laag) op onbewerkt hout geeft een mattere uitstraling. Door de extra beitslaag is het hout wel beter beschermd.
Inekez1
3 jaar geleden
MPA
3 jaar geleden
Dankje! Ik ga er mee aan de slag.