Heeft het zin een laag hydrokorrels in bakken met laurierkers aan te brengen?

Aangezien ik geen tuin heb moeten de laurierkersen in bakken geplant worden. Ik heb echter ook een grote zak hydrokorrels die ik op wil maken. Heeft het zin de bakken eerst te voorzien van een laag van die korrels?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik doe dat in al mn bakken. Houd het water vast. En scheelt in gewicht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maak je dan ook nog gaten in de bodem van je bakken of hoeft dat dan niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ook nog een gat onderin is altijd een goed idee, zolang het niet binnenshuis over je vensterbank kan lopen.

Het beste antwoord

Het heeft altijd zin om te zorgen dat onderin een bloempot een zogenaamde drainagelaag zit, waarin overtollig water kan wegstromen om later te worden opgenomen. Je kunt planten niet alleen laten verdrogen , maar vooral ook verzuipen. Een laag potscherven of hydrokorrels onderin de pot kan dit enigzins voorkomen. Dus ja, het is een prima manier om je overtollige hydrokorrels te gebruiken.

Uiteindelijk loopt er natuurlijk wel zand tussen, maar dan is het in de regel ook tijd om te verpotten. Eventueel zou je de pellets dan kunnen spoelen en hergebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb wel geen tuin maar wel een enorm terras waar we van de gemeente echter geen tegels van mogen weghalen en iets planten. We hebben vanmiddag de laurierkersen in grote diepe bakken geplant met onderin een laag hydrokorrels. Pellets hebben we niet en binnen op de vensterbank houden we het ook droog. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pellets = (klei) korrels. Niet pallets (houten vlonders) ;-)
1 klein lettertje, groot verschil in formaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je; weer wat geleerd. Ik had het woord pellets voor kleikorrels nog nooit gehoord. Is dat Duits? Op mijn zak staat gewoon hydrokorrels.