Hoe werkt het systeem dal- en pikuren voor het energieverbruik?

Op welke tijdtsippen gaat dit systeem van de ene op de andere over.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.4K

Het beste antwoord

dat is verschillend per provincie waar je woont
bij ons gaat het lage {nacht} tarief in om 21.00 uur tot 07.00 uur en dan ook het hele weekend dag en nacht
en op feestdagn zoals 2e paasdag enz
je betaald dan in het peiktarief iets meer voor je stroom maar in het daltarief {nacht en weekend en feetsdagen} minder
je moet er dan wel rekening mee houden zoveel mogelijk apparaten zoals wasmachine vaatwasser en wasdroger in het nacht tarief te laten draaien anders heeft het geen zin. dan kun je beter gewoon een enkele meter pakken als je overdag je was wast en droogt en vaatwasser aanzet

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.gaslicht.com/faq/faq.asp?rubriek=11#6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heel simpel als er weinig energie wordt afgenomen daalt de prijs, als er veel stroom wordt gebruikt is het duurder. Vandaar het dag en nacht tarief. Het nachttarief is goedkoper omdat er weinig wordt afgenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het daltarief begint om 23.00 en eindigd om 07.00. Tevens geldt het daltarief op zaterdag, zondag en feestdagen. Buiten het daltarief (tussen 07.00 en 23.00) betaal je het piektarief.